lördag 21 november 2009

Namn


Namnet på min verksamhet kom ganska fort, VÄL, initialer på de som är viktigt för mig och som min verksamhet kommer att handla om. Väl är också förknippat med välgjort, välkommen och välbefinnande.

V - står för väv, i detta fallet bildväv. Det är en utmaning att se om man kan lyckas få fram djup,kontraster och själva motivet.

Ä - äpple något väldigt väsentligt för mig. För några år sedan började jag arrendera mark och plantera äppelträd i mindre skala. Jag valde olika sorter för att kunna skörda från sommar till höst och för att få många olika smaker. Det sägs att den som planterat ett träd inte levt förgäves...

L - som i lavendel. Vilken doft! Vilken färg! Lavendel kan man ha till mycket lavendelpåsar, lavendelkorgar och inte minst lavendelskorpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar