lördag 21 november 2009

Start

Under min segelsemester i det vackra Bohuslän började tankar och visioner bubbla fram. Hur skulle jag kunna förverkliga mina drömmar om att få arbeta mer med hantverk. Jag kom då att tänka på den stickbutik jag besökt som endast var öppen en dag i veckan, ett projekt som de båda innehavarna hade utöver sina ordinarie verksamheter. Jag arbetar själv 80% och har således 20% över som jag skulle kunna göra någonting av. Tanken gick vidare, vad skulle jag kunna göra? Väva bilder!!, något jag gjort tidigare och som jag gärna skulle vilja göra igen. Vilken lycka att få göra det man brinner för på sin lediga dag, fredagarna blev mina.

En annan fråga dök upp, skall jag sälja mina saker och hur skall det i så fall gå till? Många frågetecken. Detta med försäljning/marknadsföring mm hade jag ingen kunskap om. Jag beslöt att lära mig lite mer om detta och anmälde mig till en "starta eget kurs". Jag har nästan gått klart kursen nu och så mycket vet jag, att i dagsläget börjar jag i det lilla, med "en hobby verksamhet", men vad det blir i framtiden får vi se. Jag anmälde också mitt intresse att vara med på en lokal Julmarknad. Jag fick positivt besked!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar